Kreowanie wizerunku biznesowego – co na niego wpływa?

Ogół działań podejmowanych w celu wykreowania określonego wizerunku firmy można porównać do planowania podróży – bez względu na to, gdzie chcemy dotrzeć, cel uda nam się osiągnąć wyłącznie wtedy, gdy odpowiednio zaplanujemy trasę oraz rozsądnie dobierzemy rozwiązania mające umożliwić nam jego realizację. Na jakie czynniki warto zatem postawić, budując swój wizerunek biznesowy? Niniejszy wpis przedstawia to zagadnienie w pigułce.

Kreowanie wizerunku w biznesie rozpoczyna się od planu

Kolejne skojarzenie, które przychodzi na myśl jako analogia do kreowania wizerunku firmy to aranżacja wnętrz. W obu przypadkach, aby osiągnąć spójną i dobrze prezentującą się całość, konieczne jest uprzednie opracowanie szczegółowego projektu. W związku z tym, zanim podejmiesz jakiekolwiek mniej lub bardziej wiążące działania, w pierwszej kolejności rekomendujemy stworzyć precyzyjny plan elementów, na które chcesz kłaść nacisk, budując swoją markę – począwszy od jej nazwy i logo, przez charakterystyczne barwy, dress code i pozostałe czynniki identyfikacji wizualnej, aż po misję skrywającą się w jej działaniach.

Odpowiedni wizerunek biznesowy w przestrzeni publicznej

Kiedy opanujesz już wspomniane wcześniej kwestie podstawowe, zalecamy wyznaczenie schematu, za którego pośrednictwem zaszczepisz w konsumentach czy potencjalnych partnerach biznesowych właściwe skojarzenia z Twoją marką. Z całą pewnością pomocne w tym procesie będą odpowiednie, dostosowane do specyfiki firmy oraz kreowanego w jej przypadku wizerunku reklamy i gadżety marketingowe.

Pierwsze wrażenie jest kluczowe dla skutecznego budowania dobrego wizerunku biznesowego

Kreowanie wizerunku w biznesie to proces złożony i wieloetapowy. W ramach niego należy kłaść nacisk na wszystkie aspekty postrzegania firmy przez klientów. Liczy się nie tylko to, co marka sama pisze na swój temat, w jaki sposób się reklamuje, jakie ma opinie w internecie czy też, na ile profesjonalnie obsługuje klientów. Oprócz tego należy zadbać również o jej szeroko rozumianą dobrą prezencję, a zatem elementy takie jak wspomniany wcześniej dress code, wysoki standard siedziby firmy czy też właśnie odpowiednie samochody, którymi personel przybywa na spotkanie z klientami. Dlaczego?

Ludzie z natury budują swoje wyobrażenia na temat innych na podstawie ich wyglądu, ubioru czy reprezentowanego sobą prestiżu. Zjawisko to ma zastosowanie również w odniesieniu do kreowania wizerunku w biznesie. Szczególnie istotną rolę w tym procesie odgrywa z kolei dobre pierwsze wrażenie. Przyjazd na umówione spotkanie luksusowym, prowadzonym przez profesjonalnego szofera autem to najlepszy przepis na jego osiągnięcie. Wówczas bowiem klient już od samego początku spotkania postrzega pracownika firmy jako człowieka dobrze sytuowanego, a przez to skutecznego w swoich działaniach i świetnie rokującego w kontekście przyszłej współpracy.

Dodatkowo w tym miejscu warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną wizerunkową korzyść płynącą z wynajmowania ekskluzywnego samochodu z kierowcą. Ponieważ pracownik nie musi prowadzić w trakcie podróży, czas ten może wykorzystać na ważniejsze obowiązki, takie jak gruntowne przygotowanie się do ważnego spotkania.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

one × four =